Hösten är på intågande!

I söndags blev det sen ridning, så sent att jag vid 21:30 fick tända belysningen på ridbanan :-O Det kändes verkligen att hösten är på väg. Det blåste dessutom full storm. Zinnia är ju en väldigt cool häst, men lite piggare häst och lite skyggande för platstolar etc blev det. Förutom att hon blir lite mindre kontaktbar så är den extra energin bara en fördel.

Efter trav på volt och många avsaktningar/igångsättningar så var hon riktigt fin. Jobbade på bra och lossnade lite till i vänstersidan. Galopperade även lite på volt, och här märks det att hon ej är helt igång, eftersom galoppen blir lite 'platt' och inte eftergiven.

På onsdag är det dags för hoppträninbg för Niklas, det blir första träningen på hela sommaren, tror jag. Jag har inte kunnat vara med pga Ålands-kryssning och Bulgarien-resan och vid ett tillfälle ställde Niklas in träningen. Nu är jag som sagt var sugen på att lägga lite mera energi på hoppningen och igår passade jag på att skutta över lite småhinder. Hoppbanan är stenhård, så det blir väldigt små hinder och ett fåtal språng när jag rider där. Hur som helst så kändes hon riktigt fin. Bra bjudning och bra energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0