Ridning på utebanan

Det märks att Zinnia vilat ett tag igen och de första minuterna på banan så springer hon mest omkring. Jag brukar rida mycket snabba igångsättningar och avbrott i uppvärmningen för att hon ska komma igång och bli snabbare i reaktionen. Igår var hon redan ganska på (för att vara henne) och därför gick jag ganska omgående över till att flytta lite sidvärtes i skritt, absolut inga perfekta skänkelvikningar, men sidvärtesjobbet gör att hon blir mer mellan hand & skänkel samtidigt som jag kan kolla av att hon svarar för de sidförande hjälperna. Sedan trav på voltspår för att ställa igenom sidorna och för att få en stadigare form. Även väntstersidan fungerade ganska bra, öven fast jag själv inte rider lika avslappnat i detta varv. Tex är min innerskänkel väldigt mycket svagare i detta varv. Eftersom hon är under igångsättning så red jag bara ett pass på ca 20 min men som vanligt tyckte Zinnia att det var härligt att få röra på sig igen!

Efter ridningen tog jag in mor och son och ställde mamma på uppstallninhgsplatsen och ställde in sonen i boxen, själv. Cherry var totalt oberörd av att Caspian lämnades ensam i boxen (kanske tycker hon det är skönt att få vara ifred en stund :- )) och även Caspian var lugn, bara lite gnägg.
På detta sätt kunde jag avsluta trimmningen av man och hovskägg etc. Smörjde även Cherrys soleksem med receptbelagd kortisonsalva. Synd att hon ser ut som hon gör, hon som i vanliga fall har ett vackert huvud.


Kommentarer
Postat av: Annso

Jag är oxå jättesvag i min vänstersida & det märks tydligt med innerskänkeln i vänster varvet. Kanske borde gymma sig stark där? ;-)

2009-08-14 @ 13:59:57
URL: http://anziii.blogg.se/
Postat av: Linda

Gym? Nyu förstår jag inte vad du pratar om? ;-)

2009-08-17 @ 09:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0