Tack snälla hovslagaren!

Tack hovslagare som kunde komma med så kort varsel och som står ut med Zinnias-'bänglighet'! Hon trampar runt och är otålig och verkar tycka att det är otroligt onödigt att lyfta upp fötterna så länge. Jag får skylla på att hon var otåligare än vanligt pga den sista veckans vila, men å andra sidan så är hon inte världens mest väluppfostrade på marken utan beter sig mer som en 3-4-åring där. Så det får jag helt enkelt ta tag i! Nu kan jag iallafall sätta igång att rida igen.
Blev lite extra inspirerad när jag var och tittade på Ziinnias 'kusin' (dvs en 6-åring från samma försäljningstall som Zinnia). Det är en riktigt fin typ av häst och det har hänt massor på de 2 mån hon varit hos nya ägaren. Hon ska förresten debutera på dressyrbanorna om ett par veckor. Spännande!

Uppfostring kommer även lill-herren i sällskapet att behöva. Igår tex försökte jag frisera man och hovskägg på mammma-hästen, i hagen. Absolut inte det ultimata, men eftersom han inte är van att stå själv i boxen, så fanns inte så många alternativ.
Bortsett från sparkrisken när mamma viftra efter flugor så var det svårare att undvika Caspians tänder. Han är nämligen otroligt 'nafsig' just nu. Jag är noga att säga till att det ej accepteras och han får otaliga 'dassar' på nosen varje dag, men det hjälper sådär. Antar att det är tänderna som kliar.
Efter att ha kapat av Cherrys man 1 dm (att trimma till den kunde jag glömma) och efter att ha klippt exakt 2 hovskägg och runt  1½ hov så gav jag upp och bestämde mig för att skura strumpor och svans på henne istället. Lill-ligisten fick vara lös och det funkade såpass bra att hela Cherry blev skurad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0