Modig häst

Jag löshoppade Zinnia för ett par veckor sedan i ridhuset. Har löshoppat henne ett par gånger tidigare utomhus och även någon gång i ridhuset, men aldrig på några höjder.
Vid detta tillfälle var jag lite halvstressad eftersom jag ej bokat och när som helst kunde det komma in någon.
Hittade inte heller några linor att sätta upp och det saknades hinderstöd utan byggde bara ett räcke med en markbom om ett litet inhopp.

Började lågt för att se om damen ifråga hade lust att hoppa överhuvudtaget eller om hon helt enkelt skulle springa förbi eller inte i närheten av hindren. Jag hade INTE behövt oroa mig för j-ar vad hon tyckte det var kul! Jag smackade bara igång henne med hjälp av långpisken och sedan skötte hon allt själv.
Riktigt kul att se!
Ingen tvekan där inte och oavsett hur hur hon kom in på inhoppet så rättade hon sig och kom rätt och hoppade bra på  räcket. Höjde upp till 120 och nått språng på 130 och hon fortsatte att hoppa med samma mod och vilja.
Inte jättehögt för att vara löshoppning, men med tanke på ridhuset storlek och att hon hoppade utan inramade hinder så var matte såklart imponerad!
Har ju tidigare skrivit att hon kanske är en dressyrhäst, men nu vete katten ;-)

Kommentarer
Postat av: Annso

Sv: Jag, snygg? Nä det kan du vara;-)



Modigt att löshoppa i ridhuset så pass högt av både dig & Zinnia! Är ju himla trångt ändå :)

2009-12-09 @ 16:05:14
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0