Påtal om projekt...

...så har jag ridit Emilias nya 7-åriga sto ett par gånger.
Emilia hade oturen av att få en ganska ordentlig resa . Det är ingen busig häst, men min teori: ganska grön häst och nytt ställe (har bara bott här någon vecka) och lite överskottsenergi gjorde sitt till, och det blev en ofrivillig avsittning.
Men Emilia var tuff och vågade sig upp i sadeln igen, trots huvudvärk. STRONGT jobbat!
Senare visade det sig att hon fått en lindrigare hjärnskakning, men jag tror ändå det var bra att hon fick komma upp SNABBT i sadeln igen.

Det är iallfall en liten häst, ca 160cm, som jag verkligen gillar. Fin typ och fina grundgångarter, har endel energi, verkar arbetsvillig men är än så länge inte så stark/musklad.
Helt klart är det så att jag gillar att rida unga hästar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0