Reflektion

Jag har kommit på att jag verkligen gillar att rida outbildade och yngre hästar! Det händer så mycket på så kort tid. Så det var riktigt roligt igår när jag fick sitta upp på en ganska orutinerad och lite busig häst.
Nästan så jag funderade på att kanske skaffa ett litet sido-projekt nån gång när nu Zinnia (5år, ha ha) blivit såpass stabil och stadig. Om inte, så har jag ju Caspian som snart fyller 1 år, på återväxt. och tro mig, tiden går snabbt!

Om man å andra sidan tänker på allt jobb jag lagt ner på Zinnia så känns de här dryga 1½ åren ganska långa. Lastning, stå uppbunden,vara ensam inne, och spola var ju tex inga självklarheter när hon kom. Hennes temperament har förstås underlättat, men en unghäst är alltid en unghäst.
I mitt fall har jag haft SÅ mycket hjälp av mina tränare (Anna och Niklas) som ju har låååång erfarenhet av att utbilda unga hästar, för det är viktigt att det blir rätt från början!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0