Sen ridtur

I går kväll kände jag mig ambitiös när jag hoppade upp på hästryggen vid 20:30!
Vi hade ett par goa vänner hemma på besök och som alltid när man har trevligt drar tiden iväg.
Eftersom jag varit oambitiös på måndagen och ej ridit (jo en kort tur på Emilias nya häst, men inget ridåpass för Z) så var det bara att hoppa upp på hästryggen.

Fördelen med sena pass är ett tomt ridhus. det var ett tag sedan jag red i dressyrsadeln. Tvingade mig att sitta ner, usch vad jag slarvar med det! Zinnia var lite 'slingrig', men fortsatt mjuk i sidorna. Jag har backat lite och tränar mycket övergångart trav-skritt-trav, istället för vår egentliga läxa trav-galopp-trav. Däremot ställer jag lite högre krav på formen och är även noga med att forma ordentligt. Red även lite lösgörande skänkelvikningar.

Har shoppat lite, jag är ju ganska svag för just hästsaker... men dessa var välbehövliga, har faktiskt aldrigt äget en lädergrimma :-O och den förra magplattan har jag fått lägga i garderoben, för den räcker inte runt..! Givetvis
i ljusbrunt med ljusare stickningar.!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0