Snölandskap

Skyndade mig till stallet igår för att hinna rida innan stallmötet.
Hade gärna ridit ut i det vackra snölandskap vi har fått! Kallt och en vit matta som täcker allt. Härligt! Tyvärr har Z bara två broddhål, förstår inte hur hovslagaren tänkte riktigt?

Det fick bli en tur i ridhuset istället, fullt utrustad med termobrallor & dressyrsadel, idag igen.
Fortsatte gårdagens arbete med att forma igenom sidorna ordentligt och nu blev hon nästan för kort i formen, och då för hög i nacken så jag försökte vra noga med att få henne att länga ut halsen så att hon arbetar genom ryggen ordentligt. På slutet fick jag en riktigt fin känsla, även i vänstervarvet, ¨då hon var jämn på båda tyglarna och hade ett bra driv från bakkärran.

Påtal om vänstervarvet så såg jag, på Cia träningen, att fler ryttare än jag själv har svårt i vänstervarv. Säkert ganska vanligt för oss högerhänta!

Efteråt fikade vi med hemmagjorda lussebullar och vaniljgjlögg, gott, och hade det trevligt. Mina gulliga stallkamrater kom även med en lite julgrupp till mig. Supersnällt, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0