Ett tag sedan sist!

Jag hann inte mer än gå på semester så förbyttes det vackra sommarvädret med 25 grader plus till en och en halv veckas spöregn. Typisk! Men ändå skönt att vara ledig.

Vi stack iväg på en Ålandskryss med ett par kompisar och hade det väldigt trevligt, annars har jag mest röjt här hemma och i trädgården.
Cherry och Cspian har fått gå upp i sommarhagen, men tyvärr han den bli rejält nerbetad och jag får tillskottsfodra med mycket hö och kraftfoder. Fördelen är iallfall att de har skydd mot sol och regn.
Vi försökte släppa in Zinnia till dem men  trots att damerna gått med varandra i över ett års tid, och varit som ler och långhalm, så var det annat med en fölunge med i leken. Cherry lät inte Zinnia komma i närheten av sin unge och det slutade med full galopp fram och tillbaks ihagen. Cherry hann få en en spark på insidan av hasen innan vi till slut fick sära på dem med långpisk. Riktigt otäckt faktskt. Alla tre var genomsvettiga efteråt och stackars Caspian var så trött att han skakade i benen. Efter denna mardröm svampade jag med kallt vatten och de fick de vila ut i sina boxar.
Cherrys sår läkte fint och hon visade ingen direkt hälta. Tur också att allt gick bra med den lille!

Jag har börjat sätta igång Zinnia och jag tror hon trivs bra med lite jobb!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej du!

Tur i oturen att det slutade som det gjorde.

Hoppas få se dig hoppande snart då?!



//Cissi

2009-07-16 @ 10:23:31
Postat av: Linda

ja, verkligen tur i oturen! Kunde ha gått riktigt illa!

Hoppning ska det bli, alla gånger!

//Linda

2009-07-16 @ 19:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0