Inga stenbumlingar i Tyskland

Vet ej varför mitt förra inlägg ej blev publicerat och och sedan hamnade som utkast, så det blir två inlägg på dagens datum.

Igår var jag ute och busred i skogen på Zinnia. Hon har ju hela tiden varit väldigt spänd ute och därför har bjudningen ute saknats. Igår red jag en längre runda och travade & galopperade på ganska ordentligt. På hemvägen fick jag riktigt bra bjudning och de hemska stenbumlingarna, för att inte tala om rotvältar, ville inte äta upp henne riktigt lika mycket längre, ha ha. Som sagt var det finns nog inga stenbumlingar i Tyskland, för ibland skulle man kunna tro att ögonen skulle trilla ur skallen på henne, när hon får syn på dem. Något skutt halvägs ner i diket och någon tvärnit, från galopp, blev det och när jag försökte fatta första galoppen blev det bara Solvalla-trav, men stundtals fick jag riktigt bra bjudning. Nackdelen är att grusvägarna häromkring ofta är riktigt hårda, men igår blev det en riktig rally-kalle-runda :-)

Caspian är nu anmäld till fölvisning den 15 augusti. Ska bli riktigt spännande att se hur det går. Med lite otur fäller han väl fölpälsen då & ser ut som en riktig skabbräv. Tycker annars att han har ganska fin resning och fatiskt lite 'goddag', bra liggande bog och sluttande kors. Skritten ser fin och vägvinnande ut medans trav och  galopp varierar lite. Som nyfödd hade han riktigt höga framknän i galopp och jag tyckte mig se en skymt av detta på sommarbetet. Hur det än går så är han min lille prins!

Hämtade ut 'Broms-Broms' som jag skickat efter och min egen häxbryggd med insektsmedel är nästan klar klar (vatten, rosmarin, vitlök, tee-tree-olja och citronella). Väntar bara på att hälsokosten ska få hem citronellan och sen behöver det bara bli en riktigt solig dag så ska jag prova och se om detta kan hålla bromsen borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0