Slappa semesterdagar

Hade morgonfodringen imorse och därefter blev det en tur til sommarbetet. Det är svårt att hålla sig borta därifrån, minsann :-).
I väntan på regnet passade jag på att flytta Cherry och Caspian till en lite mindre hage med en skogsdunge i. Eftersom jag var själv fick Caspian springa lös. Han är verkligen en morsgris! Han gick klistrade efter mamsen de dryga 50 metrarna på grusvägen, väl inne i hagen blev det däremot fullt ös. Full galopp och han fick tom med sig morsan på en runda. Hans nya trick är annars att hoppa rakt upp i luften, från stillastående och kuta rygg. Oftast inga bakuter, men han visade att han kunde i boxen, som 2v fölis och kickade käre sambon på 188cm, i bröstet.

Kloka hästmamman gick sedan ett varv runt hagen för att kolla staketet och gick sedan och ställde sig i dungen som skyddade bra mot ösregnet.

Mellanlandade på Degernäs golfbana där sambon fick ta emot pris för 'Längsta drive' i dagens golftävling. han muttrade över att priset 'bara' var ett presentkort på 200kr. Då fick jag påminna om jätteintäckterna i ridsporten, eller vad sägs om när jag vann en (gratis) isskrapa (från OK?) i juli?
Slappade och struntade faktiskt i dagens ridpass, syller på regnet och det lockade inte att rida i det lilla dammiga ridhuset.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej du Linda

Nu har jag hittat din blogg. Lycka till med Caspian och vi ses. Cissi S

2009-07-24 @ 09:22:28
Postat av: Linda

Hej Cissi! Lycka till med dina fölisar, väntar på bilder ;-)

2009-07-28 @ 23:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0