Stallet x 4

Det har blivit minst 4 rundor till stallet varje dag sedan Caspian föddes! För att kolla så att allt är bra, klia lite och så klart fodra och ta in och ut. I går var första dagen mor och son gick ut heldag (och första gången räkan fick regn på sig) annars har jag släppt ut på morgonen och låtit dem gå in mitt på dagen när det är som varmast & sedan släppt ut igen på kvällen.
Gissa om det värmde i hjärtat igår när jag kom upp till stallet och Caspian kom gnäggande emot mig i galopp. Han hade legat utslagen och sovit och jag var den första han fick syn på när han reste sig, kändes nästan som om han förväxlade mig med morsan, men oavsett orsak så var det otroligt gulligt iallafall!
Vi har börjat 'leda' honom ut till hagen nu, första gången så blev han lite rädd för grimskaftet, när jag sedan knäppte loss grimskaftet så fick vi oss ett gott skratt. Han kom då fram och bet tag i grimskaftet det och sprang sedan iväg med det hängande i munnen.  

Jag har longerat Zinnia i ett par dagar och hon sköter sig jättebra, bara ett par brallar, men det är tillåtet efter 3v vila! Hon verkar tycka att det är skönt att få jobba lite igen så ikväll slänger jag nog på sadeln och rider några varv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0