Det är en Prins!

Lillen har redan hunnit bli en vecka gammal - vad tiden går! Härligt sommarväder har vi och Cherry och 'Tjabo' njuter i hagen. Eller ja, hagvistelse betyder mer aktivitet än vad Cherry varit van med det senaste året. Det tar på krafterna att vaka och ta hand om sin prins, speciellt när hon vägrar släppa iväg honom mer än 3 m från sin sida! Än så länge går de ute ca 5h per dag och båda är ganska trötta när de får komma in igen. Det blir mer och mer 'ös' i busen för varje dag som går, än så länge inga bakuter, men däremot full galopp igenom hagen.
De första två gångerna ute, så gick han igenom el-tråden, vi hade missat att föl-säkra hagen ordentligt och hade bara två trådar mellan hagarna och dåligt med el. Vi satte därför upp en tredje tråd även mellan hagarna och fixade till så elen fungerar bra och efter att ha nosat på tråden så har Grodan hittills hållit sig inne.

Ett annat litet bekymmer var att Cherry, de första dagarna, ej låtit mig fånga henne i hagen, utan istället vallat iväg trollungen. Jag löste detta genom att fösa in dem i ridhuset och där lät hon sig istället fångas. Men de senaste dagarna har mamma häst låtit mig fånga henne utamn problem, även i hagen.
Näst på tur står att sätta på grimma och börja leda till/från hagen.

Vi funderar och funderar på vilket namn det ska bli, det måste ju passa en liten prins! Jag har tänkt sätta 'El' (efter El Cheerio) och så ska namnet börja på C (efter pappa Cartier). Har några namn på 'g', men inget som är spikat än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0