Debut på hoppbanorna

Förra helgen tillbringade jag i Falun i sällskap med en min kompis Camilla. Förutom god mat & vin så blev det hästtävlingar för hela slanten. Nationell hopptävling med mycket fina hästar. Jag har aldrig varit i Falun tidigare och jag måste säga att det var en väldigt fin anläggning i härlig miljö. 
Camillas 6-åring gjorde två felfria rundor i 1.30 och är därmed färigkvalad till Falsterbo, vilket naturligtvis gjorde helgen extra lyckad.

Falun-helgen gjorde mig riktigt hoppsugen vilket passade bra då det i helgen var dags för tävlingsdebut i hoppning! Tidigt på morgonen styrde vi kosan mot Kilsvikens stuteri. I anslutning till  tävlingsplatsen fanns både kor & får, så Zinnia hade mycket att titta på ! 
Vi startade 0,90 cm och framhoppningen kändes ok och hon bjöd fint på hindren. På banan var det en mer spänd häst, de flesta hindren var också ganska 'tittiga',  posten-hinder, statoil-hinder, vågplank osv. Resultatet blev 8 fel: bensinen tog slut mot hinder nr 2 och det blev en rivning på näst sista hindret, där vi kom för nära. Pga spändheten valde jag att göra en omstart och när vi kom in på banan denna gång hade jag en helt annan bjudning! Nu visste hon vad det handlade om och var med på noterna på ett helt annat sätt. En rivning på hinder nr 3 pga att vi kom för nära, är jag väldigt nöjd med! Kul att hon kändes så positiv!

Film andra rundan.


Kommentarer
Postat av: Annso

Åh vad roligt att du bloggar oxå! Hamnar direkt bland favvosarna:) Ni såg himla fina ut på filmen! Ses på söndag & lycka till du oxå.

2009-05-25 @ 11:48:25
URL: http://anziii.blogg.se/
Postat av: Rydén

Kul att hitta din blogg=)!! Ses på söndag=)!



Kram Rydén

2009-05-25 @ 22:23:47
URL: http://dompan.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Yes! På söndag kör vi igen ;-) !

2009-05-26 @ 09:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0