Dressyrtävling igen

Startlistorna inför Valåsens dressyrtävling den 30 maj har kommit ut och jag och Zinnia fanns med. Jag hade halvt som halvt gissat på att bli bortlottad pga att intresset för lokala dressyrtävlingar varit så stort , så arrangörerna tvingas lotta bort ekipage, men nu blev det alltså start trots allt. Det var många lokala ekipage med, så det ska bli skoj att se.

Ska bli spännande att se vad Zinnia tycker om dressyrstaket då vi tidigare bara startat inomhus och med sarg. Vi startar LC:1 så nu måste jag plugga dressyrprogram igen och förstås trimma dressyr.  (Men först hoppträning på onsdag :-) )
Som tur var fick vi en ordentlig genomkörare av Anna Björkman i förra veckan, vilket behövdes då det var ett tag sedan vi tränade. Zinnia var jättefin och som vanligt när vi är på 'nytt ställe' så lägger hon i en extra växel och jobbar på lite extra. 
Allt fungerar så mycket med den där extra bjudningen, tom  galoppfattningarna där hon annars slår sig fri. Det vi måste jobba vidare med  är att hon är väldigt oliksidig, vänster är ju som bekant min svaga sida och  under detta pass blev det mer uppenbart att det är  min vänsterskänkel hon ej svarar för. Vi ska även trimma till avsakningarna där hon blir mot handen, men här är vi på helt rätt väg och det är bara att träna vidare för att få till det.

Cherrys mage växer och juvret har börjat att fyllas på. Hon är beräknad till midsommar, men jag undrar om det inte kan bli lite tidigare än så...
Pappa heter Cartier och mer info om honom finns på www.eklunda.com

El Cheerio e.Chess ue. Electro uee. Maraton

Kommentarer
Postat av: Annso

Jag trodde ju oxå att jag skulle bli bortlottad i en av klasserna men nähe?! Så nu blir det till att debutera den där LB'n, haha. Fin & tjock Cherry är nu:) Ses på söndag!!

2009-05-26 @ 14:16:12
URL: http://anziii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Debuten går säkert jättebra! :-)

2009-05-27 @ 08:59:34
Postat av: Linda

Debuten går säkert jättebra! Yes, syns på sön!

2009-05-27 @ 09:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0