Helgen

Det blev en skrittur ut i mörkret på fredagskvällen, fick sällskap av Ullis och Tomine och då var plötsligt Zinnia hur tuff som helst och knatade på trots att vi red en 'ny' väg.

I lördags hade jag morgonjour i stallet, fodrade och släppte ut hästarna och åkte hem och käkade frukost innan jag drog vidare till Botorp och kollade på DM dressyr. Första klassen var en LA:5 och jag måste säga att jag hade förväntat mig lite finare hästar? Nu såg jag långt ifrån alla ekipage, men jag trodde nog att hästar på denna nivån skulle hålla lite högre klass? Givetvis fanns det några undantag. Det kan ju även bero på att jag har världens finaste häst hemma i stallet, ha ha. Träffade några KRT:are och det var som vanligt trevligt.

Sedan blev det en bustur ut i skogen, mycket trav & galopp på HÅRT underlag, som tur är har jag en häst som är otroligt fin i sina ben OAVSETT på vilket underlag hon går. Hon är allltid torr och fin i benen. Som vanligt var hon lite spökig påväg bort från stallet, bla trodde hon att hon skulle bli uppäten av en familj som var ute och stal julgran (redan?), men på hemvägen är hon hur fin som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0