Inställd träning

Hoppningen för Anna E blev tyvärr inställd idag pga att Anna var sjuk. Funderade en stund på att kanske åka till Knutsbol och hoppa lite ändå, men fick en släng av 'höstrusk', dvs tyckte det var alldeles för mörkt och kallt och för jobbigt att lasta och åka, ha ha.
När jag kom upp till stallet hade gulliga Ullis redan mockat, stort tack!

Linn hade byggt studs i ridhuset så det blev lite hoppning ändå ! :-)
Zinnia fick sträcka ut rejält för att nå över studsen, trots 3m emellan, men kom igång bättre i galoppen på slutet och så stämde såklart även avståndet.
Jag har upptäckt att jag har en tendens att börja hoppa i ett litet för lågt temp, tror det beror på att hon lätt blir lite lång de första minutrarna, men för att få 'igång' bakkärran krävs ett lite högre tempo.
Jobbade även mycket med att ställa igenom sidorna, för även om jag tycker hon är mjuk, så är det dags att börja kräva lite mera.
Hur som helst: för 6 mån sen hade vi nog aldriog tagit oss över en studs i det lilla ridhuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0