Tiden räcker inte till!

Jämfört med att ha tre hästar så är det rena rama semestern att bara ha Zinnia att ta hand om, ändå räcker inte tiden till allt man har tänkt! När jag var yngre hade jag högre krav på mig själv och ridningen och mer eller mindre tvingade mig själv att rida även om det var ont om tid. Nu har jag blivit äldre och klokare och inser att jag inte kommer rida Grand Prix, ja knappast medelsvår, utan att jag bara är en glad amatör och hobbyryttare.

I fredags blev det därför bara ett tag med klippmaskinen, Zinnia har visserligen inte satt så jättemycket, men tillräckligt för att bli ganska rejält svettig på Anna-träningarna. Dessutom är hon en ängel att klippa! Står som ett ljus, en skön kontrast jämfört med Cherry som inte står still ens när hon fått lugnande :-)

I lördags var det kalas och jag gjorde bara det mest nödvändiga i stallet och slutligen i söndags fick Zinnia agera ridskolehäst till en liten tjej. Först en skrittur ut i skogen och sedan skritt och lite trav i ridhuset. Zinnia knatar snällt på och gör som hon blir tillsagd, duktig häst och duktiga lilla tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0