Caspian och Cherry ska flytta!

Nu blir det snabbt mörkt på kvällarna!
Igår gick min kropp fortfarande på sommartid och därför vaknade jag en timme innan klockan skulle ringa, tyckte det var lika bra att gå upp och sticka till jobbet. Satt sen instängd i en 'data-bunker' hela förmiddagen så då passade det bra att kunna åka hem lite tidigare på em för att rida ut i det vackra vädret.

Miss Spänd som vanligt, för att utmana och vänja oss så tog vi den 'farliga' vägen. Den här gången skrittade hon på som sjutton från start, spänd och med huvudet rakt upp i traven och tvärnit för ett par rådjur. Vägbommen höll på att äta upp oss den här gången med och samma gamla farliga stenar. MEN på hemvägen var hon jättefin!
Mjuk i handen och med jätte-energi i bakkärran. Det blev en galopp så tårarna rann, hade gärna galopperat mer, men finns inte så många partier med bra underlag. Men vi travde på bra iallfall.

Har äntligen bestämt mig för att flytta Cherry och Caspian från Valåsen, så till helgen flyttar båda två
till Hjelmskyl utanför Flen (hjelmskyl.se). Där ska de leva 'lyxliv' på lösdrift med 18 andra ston & föl. Caspian behöver kompisar & hagarna i Valåsen är som de är. Givetvis kommer jag att sakna honom massor, men jag tror på att låta unhästar växa upp i en bra miljö med stora kuperade hagar och lekkamrater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0