Liten blir stor

Zinnia drog av sig en sko här i veckan och har varit lite varm/svullen i samma ben. Min hovslagare var TOPPEN och kom upp samma dag jag ringde. Så igår var det äntligen dags för en skrittur ut i skogen.
Det var strålande fint väder hela dagen men precis lagom till att jag kom upp till stallet började det spöregna. Jag mockade och gjorde mat och lagom tills jag hade sadlat så blev det ett litet uppehåll i regnandet.
Skrittade ut en halvtimme och det var inte förräns på hemvägen det började regna igen.

En nackdel med regnandet är att hagarna så snabbt blivit rejält leriga/upptrampade och det finns inte många (någon?) torra plättar för en liten fölunge att ligga och vila på.   

Jag har ledtränat Caspian ett par dagar i ridhuset och det har gått ganska bra, lite bus och brall har det blivit, han följer med mig hyffsat bra även utan att morsan går först.

Ett litet bild-kollage som visar vad yngligen har växt:


Caspian (1 dygn) och Cherry


Caspian (5v) och Cherry på bete.


Caspian (2 mån) och Cherry på fölvisning

Caspian 3 ½ mån i hagen i Valåsen. Foto Linn Ingvarsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0