Paradiset

I går tog vi en skrittur ut i skogen innan ett kortare pass påp banan. Allt enligt Annas instruktion :-) Hade egentligen tänkt att åka och kolla på hoppträning för Lotta Björe, men det är bästa att göra som instruktören instruerar, ha ha.
Det var en härlig höstig tur ut i skogen och riktigt kallt och fräscht i luften. Zinnia trammpade på bra och denna gång kollade hon tom var hon satte fötterna när vi skrittade runt 'Hall/Tallberget'. På banan hade jag sedan betydligt bättre bjudning än vad jag haft på länge. Travade på i fräscht tempo med lång, låg form och red volter och serpentiner.

Hann även med att skvallra lite häst och en fotosession på huggormen Casian. Han har äntligen fått sin 'bitboll' som har varit restad 100ggr och var på bushumör.

Mina hästar har förresten kommit till paradiset, eller rättare sagt, paradiset har kommit till deras hage:
i form av en hösilagebal!
Vi ställde in den i lördags och det är inte långa stunder de har gjort något annat än ätit ur denna. Det visar sig också på deras magar, Cherry är uppblåst som en spärrballong och Zinnias dressyr-sadelgjord kan man bara spänna med våld, hoppgjorden kan jag glömma! I Cherrys fall gör det ju absolut ingenting eftersom jag har haft lite problem att häva hennes proteinbrist men vi får se hur det går med Zinnia....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0