Slappardag ;-)

Igår hade jag en av mina 'slappa' dagar i stallet, dvs det blev bara en kort skritt-tur ut i skogen (med trevligt sällskap).
Istället passade jag på att hugga lite sly och slänga in till mina hästar (Caspian älskar att springa omkring och leka med grenar), de gillar även tistlar :-O så det slängde jag också in åt dem. Annars äter de och frodas av hösliaget ute i hagen. Lill-ligisten öppnade även den andra balen, som egentligen skulle vara till nästa vecka, så jag har haft gratis utdelning av hösilage till de som velat i stallet. Svårt att hinna förbruka 2 x 250 kg hösilage på 10 dagar....

Passade på att torva boxarna och fylla på vatten, sen såklart även det ordinarie jobbet med att mocka & göra iordning mat, och bar upp säckarna med betfor, kalk och morötter som leverats till stallet (mkt smidigt att slippa åka till Granngården varje vecka, ha ha.)

Ja, vi hästtjejer vet ju hur slappt det är att ha häst ;-)

Provade att leda in Caspian helt själv i grimma och grimskaft och Cherry kvar i hagen, för första gången. Det gick jättebra och både mor & son höll sig förhållandevis lugna under de få minutrarna de var åtskillda. Caspian hade fullt upp med att spana in Florello som red i ridhuset så det var inte förräns han kom in i den tomma boxen han förstod vad som hänt, tror jag. Det hjälpte inte så mkt att moster Zinnia stod i boxen mitt-emot, för det blev galopp med svansen rakt upp tills mamma Cherry hunnit in. Lillbusen!

I tisdags tränade jag för Anna igen och nu hade vi hunnit jobba igenom grunden lite bättre än sist, så det blev ett väldigt inspirerande och roligt pass. Anna passar mig väldigt bra som tränare pga att hon är så tydlig och klar i sina instruktioner hon är dessutom inte sen att ge både ris och ros.
Denna gång fick tom börja jobba lite med förvänd galopp och hon tvingade mig att sitta ner en stor del av passet, det är något som jag slarvat med men som hon sa: det blir ju svårt att rida dressyr på söndag (KRT klubbtävling i Knutsbol) utan att sitta ner och det har hon ju rätt i såklart ;-)  .











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0