Täckes-marodören

Under helgen körde vi in en ny hösolagebal i hagen och hästarna blev GALNA! Fullt ös medvetslös! Det blev ett 10 tal rundor upp och ner i hagen a' la rodeo och sedan slide-stopp i leran, vilket innabar en stoppsträcka på några meter. Tom tjocka Cherry betedde sig som om hon var unghäst på nytt.

Trots att jag inhandlat Anti-bit och friskostigt sprayat på Zinnias täcke så har täckes-marodören varit framme! Häromdagen hängde hennes täcke som en halsduk runt halsen när jag kom upp till stallet. Svanslappen var avbiten och svansremmen likaså. SUCK!!! (Det är inte snällt att vara skadeglad, Susanne!)
Annars har pojkspolingen börjat 'hänga' med moster Zinnia (och med hänga, menar jag inte bara att han hänger i hennes täcke).
Jag har två hagar brevid varandra, med en öppning emellan och igår gick Cherry i ena hagen och Zinnia och Caspian i hagen brevid.



Caspian och extramamman Zinnia tar sig en tupplur i hagen. Foto Karin Lidberg

Kommentarer
Postat av: Kina

Bra tajming ändå att Hööks har 20% på täcken nu! Om man ska se det positivt... :-)

Kram!

2009-10-06 @ 12:20:56
URL: http://kina-valasen.blogspot.com
Postat av: Annso

Mysigt kort! Tycker du gjorde rätt som strök dig i dressyren förresten, 18 kvadrat mindre är en enorm skilnad ju...

2009-10-06 @ 19:40:12
URL: http://anziii.blogg.se/
Postat av: Linda

Kina: Tack för tipset! Nu sprayar jag Anti-bit så att övriga inackorderingar har svårt att andas - det är verkligen ÄCKLIGT!



Annso: Nej, det var en VÄÄÄÄLDIGT trång bana och inget alternativ för MIG att starta. Det blev lite tjurigt, men då säger jag: varsegod att starta själva ;-)

2009-10-08 @ 10:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0