Skärpning!

Nu får det bli skärpning på bloggandet & ridningen, ha ha.
Attans vad svårt jag har att komma igång ordentligt när jag ej har några tävlingar/träningar inbokade. En förkylning (svininfluensa ??! :-O ) har också satt käppar i hjulet. Zinnia har fortsatt gått på halvfart, och vi har fortfarande en bit kvar innan vi är där vi var innan sommaren. Det vore verkligen välbehövligt med en Anna-träning för att ruska igång oss ordentligt. Tills dess ska jag göra vad jag kan på egen hand.

Måste ändå säga att under förutsättningarna känns Zinnia ändå ok. Jag har tragglat endel med sidvärtsrörelserna (det vore ju pinsamt att komma till ytterligare en hoppträning & vara så stela & okordinerade som sist, ha ha) och faktiskt har det gett lite resultat. Skyttade även över ett lite räcke på voltspår häromdagen och det var helt ok.

Har efter endel fasor släppt in Zinnia till Cherry & Caspian igen. Eller de enda fasorna var egentligen mina egna hjärnspöken, snacka om att jag var hönsmamma efter det första misslyckade ihopsläppet. Vågade knappt lämna dem ur sikte så det blev några timmar spenderade som hagvakt. Allt gick mycket lugnt tillväga och både Zinnia och Cherry verka nöjda med sällskapet. Ligisten Caspian är noga med att flytta sig för ledarstoet Zinnia och det är nog nyttigt, för jag måste säga att Cherry är en ganska mesig mamma som tillåter det mesta.

Zinnia har även fått en genomgång och behandlats med laser. Hon var mycket fin i kroppen tyckte 'Laser-Lotta' men lite ansträngd i bakkärran, inget allvarligt utan mest beroende på att styrkan och musklerna inte riktigt finns där än. Och ser man tillbaks på det dryga året jag har haft henne, så har ju mycket hänt! Hon var endast riden i 3 mån när jag fick hem henne i juni förra året och nu har vi hunnit med att starta upp till LB dressyr och CR hoppning. Så 'vilan' hon fått över sommaren är nog ganska välförtjänt och behövlig!

Lite bonusbilder på mitt lilla hjärta. De fantastiska bilderna är tagna av Linn Ingvarsson.












Kommentarer
Postat av: Helena

Det har hänt massor med Zinnia och Caspian är jättefin! Som mamma så måste jag säga att jag förstår Cherry, man liksom väljer sina strider... ha, ha, ha...

2009-09-01 @ 21:57:25
Postat av: MaddeJ

han är fantastiskt fin!!/Madde

2009-09-02 @ 16:12:57
Postat av: Vet precis hur det är att ha svårt att komma igång! Tror att vi funkar på samma sätt där, du & jag. :-)

2009-09-03 @ 10:02:01
Postat av: Kina

Okej, föregående skrivare måste skärpa sig lite... (hehe). Skriver man i fel ruta, och trycker [enter], då går det så. :-)

Hur som, känner igen mig i det där med att hitta motivationen! Anmäl dig till en tävling vetja, då får man fart på ridningen igen - det funkar för mig! Haha!

Kram kram!

2009-09-03 @ 10:05:28
URL: http://kina-valasen.blogspot.com/
Postat av: Susanne Rydén

Gud vad han är fin! Det blir något att komma ut med på tävlingsbanorna framöver!!!!

2009-09-05 @ 09:14:59
URL: http://dompan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0