Dressyrträning på Eklunda

Tidsoptiminst som jag är, så beräknade jag tidsåtgången lite snålt och detta i kombination med att vi blev lite sena iväg, gjorde att jag knappt hann rida fram något innan dressyrpasset skulle börja.
Hann bara skritta & trava nått varv innan vi började och Zinnia var dessutom spänd och tittig. Jag själv var stressad och irriterad över bristen på framridning och det dröjde npg till halva passet innan vi slappnade av och JAG kom till ridning.
Vi fortsatte samma jobb som på Markebäck, övergångar på voltspår, vara noga med ställningen och slutligen lite öppna på 4-kantspåret och lite mellantrav.
Känslan jag hade var lite sisådär, hon är fortfarande inte helt framme för skänkeln och det gör att övergångarna blir sisådär. Men som Anna sa så är det bara att traggla på med detta plus att jag måste bli mer korrekt i min hjälpgivning, ffa skänklarna då.
Efter passet hade jag mest lust att stryka mig från tävlingen, men efter lite analyserande så ska jag försöka tänka på de saker som faktiskt blivit bättre och istället för att bli frustrerad över min okordinerade ridning och istället bara traggla på!

Efter att ha tittat på filmsnuttar från träningen är jag inte riktigt lika missnöjd, för Zinnia är ju faktisk fin :-), även om jag själv ridmässigt är inne i en liten svacka.

Film från träningen och här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0