Hingsten Zinnia

På söndagen fortsatte vi med att jobba på en stadigare form och placeringen av min underskänkel. Avslutade sen med lite öppna på långsidorna, lite skänkelvikningar, lite längning och lite förvänd galopp.
Efteråt gick jag en sväng med henne och vi var nog lika trötta båda två, men nöjda!  Zinnia släpade sig fram (och jag med) :-)  .
Sen styrde vi kosan tillbaks till Karlskoga och jag hann hem precis för att se WC finalen i hoppning.

På kvällen åkte jag tillbaks till stallet för att ta in hästarna och Zinnia, som fått gå utan täcke ömmade endel på ryggen ovanför virveln på vänster sida, när jag borstade av henne. Kanske lite överansträngd i kombination med att hon blivit lite kall? Hon fick fleecetäcke och lindor på sig innan jag åkte därifrån.

I går tog jag Zinnia i grimma och långt grimskaft och gick på promenad istället för att skritta uppsuttet. Vi hade inte kommit långt när det dök upp en annan häst på promenad, på en sidoväg. Zinnia blåste upp sig och blev ca 1 dm högre. När jag försökte korrigera henne reste hon sig på bakbenen och försökte kasta sig om hemmåt. Jag blev så förvånad! Istället för den lugna snälla hästen hade jag en hingstliknande varelse i andra sidan grimskaftet. Det var TUR att jag hade det jättelånga grimskaftet, för annars hade jag aldrig kunnat hålla kvar henne. Till slut lugnade hon ner sig och vi kunde fortsatta vår 'lugna' promenad.
Det blir skritt eller vila idag också och så står hö-körning på schemat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0