Sisådär hoppträning

Igår var det träning för Niklas igen. Tyckte Z kändes ganska ok på framridningen (ha ha, som vanligt) lite mer framåt men ändå inte helt ’på hjälperna’.
Bakbenen blir lite långsamma och då blir munnen seg, så en bit in i passet jagade Niklas på oss och jag fick väcka up Z ganska brutalt. Det fick ganska bra effekt, för jag fick en mer uppmärksam häst som var mer ’framför’ mig. Däremot var min timing inte bra, så även om vi hoppade runt banan utan några större konstigheter, så var inte min känsla speciellt bra. Jag ska inte överanalysera, för det är trots allt bara andra träningen sen i dec och såklart är jag ringrostig även i hoppningen. Det postiva var ändå att Z var mycket mera på ’g’ och kanske var det det som gjorde det svårare för mig? Ja, jag måste nog helt enkelt hoppa lite mera regelbundet.

Efteråt gick vi tillbaks till stallet, bar för mig som eär dålig på att stretcha mig själv efter ridning. Zinnia fick ett fleecetäcke och nattlindor. Jag brukar faktiskt väldigt sällan linda henne och hon har otroligt fina torra ben, men efter två dagars träning tyckte jag det kunde vara befogat!

Måste också berätta om en annan incident.
Ibland är man (jag) klantigare och vimsigare än vanligt! Anki följde med som sällskap till Eklunda och Anna-träningen. Jag hade dåligt med bensin i bilen, men tänkte att jag skulle stanna och tanka på hemvägen. Men vi satt och babblade på, så jag glömde helt bort att tanka.... tills jag hade gjort klart allt i stallet och var på väg hem med tomt släp och bilen började hoppa och bluddra som en känguru! Då fattade jag ju direkt vad som var fel, ha ha. Bara att ringa sambon som var sådär lagomt road av att ge sig ut på kvällskvisten och rädda sin nödställda flickvän. Thi hi. Jag försvarar mig med att sist jag fick bensinstopp var sisådär 20 år sedan.


Kommentarer
Postat av: kajsa

hej...



då gör de ju inget att du fick soppatorsk då då... om du nu ändå inte fått de på så många år... gud längtar till på onsdag!!!

2010-04-09 @ 13:52:40
Postat av: Anki

Haha! Vi får försöka att babbla mindre nästa gång!! Synd att hoppningen inte kändes 100, blir säkert bättre bara ni kommer igång ordentligt igen. (Annars har du ju en fin dressyrhäst ;)) Verona vill oxå gärna prova och hoppa någon dag om du har tid och lust.

2010-04-11 @ 07:23:42
Postat av: Linda

Zinnia ska va BÅDE hopp och dressyrhäst, ha ha.

Klart att Verona ska få hoppa!

2010-04-13 @ 09:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0