Dyr häst

I lördags bar det av till Nysäter och ett dressrpass för Anna Björkman. Det krånglade lite med att få tag på lasthjälp, men tillslut kom snälla Gunilla och Linn ut och hjälpte mig. Kändes nästan lite fånigt eftersom Z då klev rakt på släpet. Men eftersom vi hade lite lastdiskussioner i somras när jag försökte lasta själv, så kändes det bra att ta det säkra före det osäkra. Problemet är inte att få henne att gå på utan att hon backar ur, så snart jag går runt för att stänga därbak.

Red inte fram så länge innan passet, eftersom hon ej är i full gång. Tanken med träningen var att komma igång lite efter vilan, efetrom jag kände att jag lagt av mig endel.
Vi travade igång på volt, red lite rakt ut, serpentinbågar, öka och minska volten och sist lite galopparbete och hon var riktigt fin! Kändes nästan lika bra som sista träningen innan vilan! En sak som bidrog var att jag blev påmind om att det ju inte är tygeln jag ska koncentrera mig på utan var hon har bogarna!
Även Anna tyckte hon såg fräsch ut så nu är de bara att rida på!
Inte blev det sämre av att jag kunde lasta Z helt själv efter träningen. Provade för första gången samma trick som jag använder på Cherry, jag tar ett lite längre grimskaft eller egentligen en gramantygel :-), runt rumpan.
Så denna dag var det en dyr häst jag körde hemåt med!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej! Vill du rida för anna den 25 spetember med? Jag kan inte då, är i spanien.. Du kan väl mejla mig om du vill och kan då.

//Lovisa

2010-08-29 @ 19:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0