Fluginvasion

Vi har fått en fluginvasion i stallet :-O
Jag undrar om de har lagt ägg i nån av boxarna? Var med om det förra året när jag hade en permanentbädd i halm till Cherry och Caspian. Caspian var väl 2 veckor gammal, och bädden likaså, när jag kom upp till stallet och upptäckte en miljard flugor i olika stadier som kröp/flög omkring längs väggarna i boxen. Verkligen äckligt! Sanerade med flugspray och slog väl ihjäl sisådär 500 st, men när jag kom upp ett par timmar senare var det lika fullt med flugor igen. Jag fick ösa ut hela bädden och kalka ordentligt innan jag öste in ny torv. 
Åkte förbi 'nya' hästaffären och köpte flugfångare som jag hängde upp här och där i stallet. Hängde en i Zinnias fönster, men jag misstänker att den inte får vara ifred. Grimmor och grimskaft som hänger utanför hennes box ligger nämligen ALLTID på golvet när man kommer på morgnarna :-)
Köpte även salt/mineralsten och hästgodis, de hade inga snygga schabrak i bra priser, så det blev inget annat roligt ;-)

Har ridit på gärdet ett par dagar, i förrgår galopperade/travade vi runte ett par varv i full storm, men när regnet kom då vände vi hemåt. I går skrittade vi ut runt sjön, och på hemvägen bestämde jag mig för att vi skulle ta oss ann det otäcka diket. I dressyrsadel och med fel bett. Men det var bara att ta mantag och mana på damen så skuttade hon, efteråt gjorde hon en tjuv-rusch och försökte dra iväg på vår vanliga galoppsträcka, ha ha. Härliga häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0