Hovböld trots allt?

Efter en kort semester på Västkusten (vi valde att komma hem lite tidigare pga ösregnet) så kan jag konstatera att Z inte är helt bra i vänster fram. Jag ser ingen hälta i skritt, men i trav är hon liite oren, så det får bli skritt de närmsta dagarna. Lutar åt att det trots allt kan vara en liten hövböld?
Det börjar bli minst sagt frustrerande att inte få komma igång!

Efter det ihärdiga regnandet ser man en del hästar med regntäcken på i hagarna. Jag hoppas då att ägarna investerat i tunna,tunna sommar-regntäcken och inte sätter på vanliga regntäcken när termometern visar 15 - 18 PLUS grader?! Ja, var och en blir salig på sin tro, men jag är rätt säker på att om man själv kan gå i t-shirt, ja då behöver knappast hästar ha täcken ;-)

Kommentarer
Postat av: Therre

Håller helt och hållet med om det där med regntäcken! Det är ju ändå djur på 500-600 kg med päls och inte en liten naken kattunge som de lägger täcken på :P

2010-08-03 @ 20:57:29
URL: http://therre.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ja, fy! Tänk vad varmt det ska bli under vanliga regntäcken när man använder dessa PÅ SOMMAREN!

Nä, låt hästarna gå & lufta utan & lägg på täcken när temperaturen sjunker istället.

2010-08-04 @ 16:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0