Kiropraktor/Equipterapeft/Akupunktur/massage m.m m.m

Kärt barn har många namn och det finns en uppsjö av människor som med varierande kunskap och erfarenhet som på olika sätt behandlar hästar. Jag har provat flera och är numera alltid noga med att inte anlita 'vem som helst' utan det får bli någon som jag själv har fötroende för och som jag vet att andra kunniga personer anlitat och som de har förtroende för. 

I onsdags lastade jag Z och åkte iväg för att låta en kiropraktor kolla igenom henne. Hon blev igenomklämd och igenomkänd och visst hittade han lite problem i bakkärran. Så hon fick lite akupunktur och så provar vi att sätta på ringskor på bakfötterna för att underlätta lite för henne.

Intressant att veterinär hittade ömhet i frambenen och kiropraktor hittade ömhet i bakkärran! Jag tror att det ena är eymptom och det andra orsaken, men det känns skönt att upptäcka promlem snabbt och så länge de är små och enkla att åtgärda!

Jag är också supernöjd med min nygamla hovslagare som verkligen vet vad han gör. Även blan hovslagare kan jag konstera att det finns MYCKET varierad kvalitet och ibland inser jag att man fakiskt får vad man betalar för!

Det är verkligen viktigt att ha en bra veterinär en bra hovslagare och en bra kiropraktor/equipterpeft !!!

Z ska nu skrittas i ngra dagar ytterligare och sedan ska jag rida igång henne. Wieee!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0