Promenera mera

Nu har jag promenerat Z vid hand i 3 dagar. Fördelen är att man själv får lite motion på kuppen. Dock vill matte promenera i en raskare takt än vad hästen vill :-) Jag har löst detta genom att ha ett dressyr-spö med mig när vi promenerar och om Z vill 'smyga' förbi otäckheter eller när hon segnar till och vill lunka sakta sakta, ja då är jag där o påminner, med en snärt med pisken, att det minsann är matte som reglerar tempot. 
Stackars Z tycker nog det är minst lika tråkigt som sin matte att bara promenera och så värst många olika vägar finns det inte heller att välja på när man bara ska skritta 20-30 min.
Men snart snart planerar jag att vara uppe i sadeln igen. Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0