Diss - Karlskoga djurklinik

Tyvärr blev besöket på Karlskoga djurklinik en tråkig upplevelse. 
Inte bara för att en avlivning verkligen inte är vad man ser fram emot att vara med om, utan också pga en så trivial sak som att de hade  problem med sin kortläsare.

Kortläsaren fick ej kontakt med banken och det gick därför ej att betala.
Jag förstod ganska omgående och pga felmeddelandet deras kortläsare genererade, att det ej var vårt kort som var fel, utan att deras kortläsare helt enkelt ej hade kontakt mot banken.
Tjejerna i kassan förstod nog däremot inte att det var kortläsaren och de visste absolut inte hur de skulle hantera situationen.  
Tillslut ringde de vår bank och lämnade över telefonen till Henna, de måste ha trott att det ej fanns täckning på kortet?

Själv satt jag och grät med kattburen brevid mig, en snäll kund i butiken kom fram och gav mig pappersservetter. (Snällt!)

När jag hade samlat mig, diskussionen om kort och betalning blev liksom distarherande, sprang jag ut till bilen för att hämta mitt kort, som mycket riktigt inte fungerade det heller.
Vi föreslog att vi kunde få faktura eller få komma tillbaks senare och betala, men 'nej' tyvärr så kunde de inte göra. De beklagade, men tyvärr fanns inget de kunde göra.
De tyckte istället att vi skulle åka hem med katten och komma tillbaks senare!?. Som om det inte var nog jobbigt att vara där NU! 
Då fick jag nog!!! Det var lixom fel tillfälle att tjaffsa om betalning, herregud! Jag var där för att avliva en katt, en familjemedlem, ett djur som betydde nått för oss.
Det var dessutom inget fel på våra kort. Deras kortläsare hade problem, istället blev vi behandlade som att vi var oseriösa och inte skulle betala.
Jag STRUNTAR högaktningsfullt i att andra djurägare inte kommer tillbaks eller inte betalar sina fakturor. Vad har det att göra med oss?

Som flerårigkund till veterinärerna i stan (och för den delen en bunt andra veterinärer), har det när det gäller hästar ALDRIG varit några som helst problem med att få en faktura!
Detta innbär alltså att smådjursägare tydligen är sämre betalare än vad hästägare är.

Jag blev faktiskt så arg, ledsen och upprörd att jag var påväg därifrån efter att jag skällt ut flicksnärtan i receptionen.
Men så bad jag att få prata med veterinären istället.
Samma sak där, han beklagade visserligen, men sa att de tyvärr ej accepterar faktura på smådjurskliniken.
Alltså inte samma sak som med häst.
När jag upprört och gråtande undrade om jag skulle ta katten och åka hem(??!) så fick jag lämna kvar körkortet och komma tillbaks senare och betala.

Alltihopa lämnar, som ni förstår, en bitter eftersmak. Den sista halvtimmen med vår katt Tösa, gick åt till ett mycket onödigt tjaffs om pengar och betalning

I mitt stilla sinne undrar jag varför man inte driver in pengar av de kunder som ej betalar? Det gör ju 'alla' andra företag och att andra djurägare är dåliga betalare ska väl inte drabba mig? I synnerhet inte när det är kinikens kortsystem som ej fungerar?

Tillslut kunde vi iallfall lösa det hela, MEN jag måste säga att detta lämnar en bitter eftersmak.

(Kan även tillägga att när Henna några timmar senmare åkte tillbaks för att betala och hämta mitt kort, ja då satt där en skylt angående att man måste betala kontant...) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0