Foderstater igen

Angående Caspian mat, så kommer jag att succesivt sluta med lucernet eftersom jag märker att sen jag ökade på lucernet  så har han visserligen lagt på sig, men jag märker också att han inte är så överdrive förtjust i lucernet (15 % råprotein).
Istället pillar han bort det och äter hellre kornkross och hippo.
Så istället kommer jag gå över på bara Hippo Breed (13 % råprotein) och Hippo Alfa (17 % råprotein). 

Även Zinnias foderstat ska ändras och jag ska även öka på havren allt mer vi kommer igång. 

Ska även sluta skriva kg i foderstaterna eftersom jag använder 1l-foderskopor och en liter kraft väger nog visserligen ca 1 kg, medans 1 liter havre eller kornkross verkligen inte gör det.

Caspian

morgon
2 kg hö
1 liter lucern -> 1 liter hippo breed
1 liter kornkross

lunch
2 kg hö

em
4 kg hö
1 liter lucern -> 0,5 l breed + 0,5 l alfa
1 liter kornkross

kväll
4 kg hö
1 l breed -> 1 l alfa
1 l kornkross

Zinnia

morgon
2 kg hö
0,5 l betfor

lunch
2 kg hö

em
3 kg hö
0,5 l havre -> 1 liter havre
0,5 kornkross + kalk

kväll
3 kg hö
0,5 l havre -> 1 l havre
0,5 kornkross + mineraler



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0