God Jul & hästmys

'Bara' Minus 14 på termometern idag och vilket vinterlanskap! Underbart!

Eftersom vi iår valt att inte kuska omkring och fira jul på flera ställen, så hade jag eftermiddagsfodringen. Jag har nog kanske sagt det förut, men jag gillar verkligen att bara pyssla om hästarna, mocka och strö nytt strö, fylla på vatten i vattenhinkarna och lyxa till det med ljummet vatten, fylla hösäckar och göra kraftfodret. Det ger en sorts tillfredställelse att se att ens djur har det bra och mumsar på maten när man åker därifrån.
Caspian vill förstås hellre mysa än äta mat, om han får välja :-)

Eftersom det var julafton så fick de även varsitt monster-stort äpple, morötter och lite hästgodis. Zinnia gillar inte socker,men hästgodis som ser ut som små stubbar smaksatta med 'spearmint' slinker ner. Caspian har tom lärt sig vad prasslet med hästgodispåsen betyder, haha, trots att de verkligen inte får godis ofta och det är sällan de får direkt ur handen utan jag ger dem i krubban istället.

God Jul alla hästvänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0