Nyttigt med träning!

Jag latade mig och red ut en sväng på lördagen. Hade egentligen behövt trimma i ridhuset inför söndagens träning för Anna Osika, men jag kunde inte motstå en uteritt i vinterlandskapet.

Träningen på öndagen sen, var SÅÅ bra! Precis vad vi behövde! Kan inte ens komma ihåg när vi tränade sist och som vanligt har jag mest ’lallat’ omkring och inte ställt tillräckligt med krav, tyckte Anna (samma kritik som jag bruka få från Niklas, ha ha, och förresten från alla tränare).

Nu däremot fick jag ställa krav så det räckte och blev över. Skänkelvikningar i trav, öppna med ORDENTLIG tvärning, galopp med 8m volter och tom lite förvänd galopp. Det roliga är att Z har absolut inte svårt för detta, utan om jag rider och ställer krav, så utför hon vad jag ber om. Härliga häst! Tex har jag problem att koordinera samsidiga hjälper och det är ju en bra början, att jag känner detta så tydligt, så nu ska jag verkligen ligga i för att bli bättre på detta.

Jag kan även berätta att jag satt ner i stort sett hela passet! Konstigt att det funkar när man har en tränare, emn att det är så jobbigt när man rider själv? Fast folket på läktaren sa att jag flåsade, ha ha.

Anna tyckte att iallfall att Z har en bra balans och att hon naturligt är väldigt mjuk och jag kan bara hålla med.

Jag fick många bra tips på små saker som verkligen underlättade, som tex att jag måste passa min höger hand i vänster varv, som ibland kommer över manken, jag ska leda ut mot låret och inte bak mot magen och ffa så ska jag sitta upp ordentligt. Väldigt nyttig som sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0