Pudersnö

Z har gått ganska lugnt den här veckan. Vilat ett par dagar pga kyla och en utetur i torsdags, då var det verkligen perfekt ´rida uteväder´.

Bara minus 12 och pudersnö, så på med underställ o termobyxor o hästen iklädd reflexridtäcke och iväg. Travade endel och Z klev på med jättesteg, inet helt lätt att ens rida lätt när hon kliver på sådär! Sen avslutade vi med en galopp på gärdet på väg hem, det tyckte hon var skoj och frustade i varje språng, men halvägs bröt hon självmant av, ha ha. Men jag förstår, det var såklart jobbigt att galopper i knöhög snö.

Caspian fick prova frambenskydd häromdagen och det bekom honom inte alls, trots kardborre som låter lite när man sätter på/tar av. Jag kan berätta att det tog ett tag att vänja hans mamma med skydd när jag fick henne, hon tyckte tom det var obehagligt att man tog på och borstade benen.

Imorgon är det dressyrträning i Knutsbol! Wiiie!!!!! Sååååå välbehövligt! Idag borde jag därför trimma lite i ridhuset, men jag tycker det ser ut som bra uterittsväder också...så vi får se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0