Stallmöte

I söndags hade vi stallmöte och tidsoptimist som jag är så hade jag tänkt att göra klart allt och rida innan mötet. Hann med att rida och ta in hästar, men inget mer. Caspian fick vara kvar ute när jag hämtade in Z för att göra iordning. Det funkar numera riktigt bra. Ger Z eftermiddagsmaten när jag gör iordning, så då blir hon inte alltför uppstressad och Caspian skriker lite och drar nån repa i hagen, innan han står längst ner i hagen och skriker lite.

Red i ridhuset och var återigen helt själv, skönt! Fortsatte med samma grundridning, först lite trav på 4-kanten och några snabba avbrott, vilket oftast gör att jag får bra bjudning. Red sen min 'favvo'-övning = skänkelvikning halvt igenom. Travade sen och tvingade mig att sitta ner och jäklar vad jag skumpar! Jag lixom lättar i sadeln! Får ta tag i och sitta ner åtminstone ett halvt pass om det ska finnas tillstymmelsen till chans att jag ska klara av den där Johan-träningen! Måste även ta tag i avbrotten, har ju i princip bara 'ridit' frammåt de senaste veckorna och det känns nu, att förhållningarna är alldeles för sega och att avbrotten blir 'platta', dvs hon sätter ej under sig, utan lixom bara stannar.
Galopperade även några varv på volten i bägge varv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0