Winnia

Nu gjorde hon verkligen skäl för namnet :-) Oj vad mjuk och fin hon var i torsdags!
Termometern visade på nollgrader när jag for iväg till stallet, men pga stormen kändes det som om det var minus 10 grader minst!
Red ytterligare ett joggingpass, på ca 20-25 min med bara skritt och trav, och jag hade verkligen en bra känsla, ni vet den där då man känner att hästen kommer upp och växer framför sadeln.
Hon hade bra bjudning och var mjuk och rörlig i sidorna. Vi var helt själva i ridhuset också och jag tror jag rider bäst då, när jag helt och hållet kan koncentrera mig mig själv, hästen och ridningen.

Även vänster varv var bra, men för att få till det, så får jag verkligen tänka på hur jag rider i höger varv och hålla i minnet de sakerna jag gör reflexmässigt i detta varvet, sår jag sen komma ihåg att överföra till det andra varvet.
Gissa om jag är oliksidig, ha ha.
Avslutade med några varv på volten i nersittning i båda varv och ja, form och bjudning var lika bra då, men oj vad jag studsade!
Skumpade som aldrig förr och fick tom håll efter ett tag :-O Då är det ALDELES för länge sen man satt ner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0