Härligt!

Red Anjou och fortsatte att trimma övergångar. Hon har vilat, lasttränat och gått i skogen de senaste dagarna.
Skrittade en stund och gjorde mycket övergångar skritt/halt/skritt och fortsatte samma sen på samma sätt i trav/skritt/trav.
Nu har jag höjt kraven ett snäpp och vill ha lite bättre reaktion för skänkel och för handen. I vänstervarvet fick jag ruska tag i henne ganska ordentligt då jag tycker att hon blir alldeles för seg & okänslig i munnen. Bättre det än att sitta och seg-dra och efter ett par uppsträckningar fick jag den reaktionen vid förhållning som jag ville ha och förhållningarna börjar gå mer igenom kroppen.
Stundtals är hon riktigt fin!
Började sen i vänster galopp och även om fattningarna blev lite springiga låg hon kvar och väntade och det gick att reglera tempot ganska bra.  Däremot blir hon snabbt trött/upphetsad och i högervarvet försökte hon dra iväg lite granna.

I stall nr 2 (eller nr 1, eller vad man ska säga) fick Zinnia och jag fick sällskap med Jenny & Piggen till ridhuset. Provade att trava några varav och hon kändes helt ren, fick även hjälp av och titta hur hon rörde sig och hon travade jämt med alla fyra benen. JIPPI!
Hon travade på och ruskade på huvudet och gick och snorklade och tyckte det var härligt att röra på sig. Travade 10-15 minuter på rakt spår innan vi nöjde oss. Så skönt att kunna rida igång henne igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0