Hoppträning med Anjou

I torsdags fick Anjou vara med på Niklas-träning och hon skötte sig jättebra! Lite otäckt var det med öppna sarg-dörrar och ljudet från läktaren, men efter 20 min så hade hon slappnat av helt och brydde sig inte längre. Inte ens i galoppen stissade hon upp sig utan galoppperade på lugnt och avspänt. Red fram i trav och gjorde övergångar till nästan skritt och även om halvhalterna inte riktigt igenom kroppen så var jag väldigt nöjd över att hon var så avspänd.

Det blev mest travhoppning med hjälpbom och redan från första språnget så bjöd Anjou riktigt fint mot alla hinder. Inte tillstymmelse till tvekan här inte. Hon blev inte heller stark i landningen utan jag fick snarare mana på henne lite.
Tyvärr fick jag nån form av vätskebrist på slutet och fick även synrubbningar så de sista rundorna såg jag bara 'halva' hinder, men vi tog oss runt ändå, ha ha.

Zinnia blev förresten friserad i helgen. Tror jag klippte bort en decimeter man!

Det är även bestämt att Cherry får flytta hem till Karlskoga i slutet av februari!

Kommentarer
Postat av: kajsa

vart ska cherry stå då? vilket stall?

2010-02-03 @ 10:43:39
Postat av: Linda

Cherry flyttar ut till 'potatis'stallet hon med!

2010-02-03 @ 22:30:34
Postat av: kajsa

vad kul... då måste jag verkligen komma ut och hälsa på för hon är ju så mysig!!!! Z med... sak hälsa på henne med någon dag.... men hoppas på att snön ska försvinna snart

2010-02-04 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0