Terrängfordonet

I söndags var det klubbtävling i Knutsbol. Jag hade morgonfodring/utsläpp i stallet och hann även med att mocka & göra metan innan jag jag var på plats i ridhuset.
Många ekipage och många fina ritter och som vanligt flöt allt på hur smidigt som helst, kan bl.a bero på att vi har en så välorganiserad tävlingsledare! :-)
Åkte tillbaks till stallet när vi på utsatt tid var klara i Knutsbol. En skritt-tur i det soliga, härliga vädret stod på schemat. Zinnia fick gå utan skritttäcke och vi gav oss ut på en liten upptäcksfärd. Zinnia valde väg ner mot sjön och förbi alla vackert belägna sommarstugor. Hon som vanligtvis kan vara ganska spänd klev på som ett riktigt terrängfordon!
 
Utsikten,naturen, solen och hästen, det är verkligen harmoni för själen! Vi fortsatten efter ett upptrampat spår runt udden och ner till fotbollsplanen. Efter det fick jag den briljanta iden att 'gena' över gärdet ner mot ridhuset. Snön gick över knäna till Zinnia som tycket det var jobbigt att pulsa. Helt sonika stannade hon ett par gånger, ha ha. Sen ut på vägen och tillbaks hem till stallet.  Zinnia tycket inte 30 min promenad räckte utan försökte smita in på ett par avtagsvägar, men eftersom jag hade tänkt se på Cia träningar vid 13, så fick hon inte sin vilja igenom.

Kollade på några ekipage som tränade och hämtade mera inspiration. Nu vill jag verkligen igång med Z!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0