Drama-fritt

Vilken tur att jag har härliga Anjou att rida på! Red själv i ridhuset i Valåsen i fredagskväll och hon var precis lagomt framåt.
När hon precis hade flyttat till Valåsen blev hon ganska spänd när hon fick vara i ridhuset själv och utan hästsällskap men nu blir hon istället bara lite mer energisk. Denna extra energi gjorde att vi lyckades med ett par riktigt fina galoppfattningar, lugna, sansade och i form och vi klarade efterhand av några varv på volten utan att hon blev för springig och stark.
Red ett lite kortre pass eftersom man trots allt kunde se/känna att hon snabbt blev ganska matt. Hon är ju fortfarande väldigt 'svag' och det krävs fortsatt mycket grundridning.

Var på snabbvisit i Zinnias stall och hann med allt jag skulle (mocka, göra mat, fylla vatten sopa) på under 30 min. Det är så enkelt och lättskött och jag trivs så bra!
Och ännu bättre när jag fått höra axplock om alla draman som fortfarande pågår i stallet i Valåsen. Geee!

Åkte därefter förbi ridhuset och skvallrade lite, inte om nån annan, utan bara trevliga om trevliga saker :-)
Kom på när jag åkte därifrån att jag nog skrutit rejält om Zinnia, absolut inte meningen!!!
...Fasts det är såklart inte första gången en hästägare tycker sin häst är bäst i världen...och inte den sista heller. hihi


Kommentarer
Postat av: Anki

Du skröt INTE om Zinnia, då var det väl snarare jag som gjorde det?? Haha!

2010-02-14 @ 06:24:48
Postat av: Linda

Hon är bäst helt enkelt ;-)

2010-02-15 @ 09:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0