Ridning x2

Skrittade ut en tur på Zinnia och fick sällskap av Amanda och Marimba. Zinnia och Marimba skrämde upp varandra så att vi höll på att inte komma av stallplanen och vad var det som var så farligt? Jo en katt! ha ha fåniga damer!
Det blev en ny tur nere vid vattnet och härlig natur. Nästan så man blir filosof och poetisk, så vackert är det!

Hastade sen vidare och red Anjou. La upp ridpasset lite annorlunda och började skritta på en fyrkant och i varje 'hörn' flyttade jag henne. Det var en jättenyttig övning pga att hon först blir seg och stark och inte tar förhållning, och eftersom man som ryttare måste koordinera hjälperna och MÅSTE få igenom förhållningar för att det ska gå att flytta sidan/bakdelen. När förhållningarna satt och hon flyttade sig bra övergick jag till att flytta henne snett igenom i skänkelvikning i skritt. Även detta fungerade bra. Travade på fyrkantspåret och tänkte lite öppna och jobbade endel på volten där hon ffa i vänster varv skjuter ut ytterbogen på öppna delen av volten. Galoppade lite och det går bättre och bättre.
När jag ridit i 30-40 min så ville jag nästan inte kliva av utan fortsätta rida eftersom hon kändes så bra. Självklart brister det ibland pga att hon inte orkar men stundtals är både bjudning, bärighet och form bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0