Vargavinter

Idag blev det ingen ridning, bara snöskottning! Var ute och skottade snö i 2 timmar. Vi har ju en egen väg in till huset på sisådär 50-75 meter, har faktiskt inte mätt exakt, men vid sånna här tillfällen känns det ju som flera 100 meter! Vi handskottade hela vägen och på vändplanen. Transporten får inte bli insnöad helt enkelt.
Vilken vargavinter! Minus 13 grader och flera meter höga snödrivor!

Hade taktiskt nog planerat in en vilodag för Z idag, så stallet gjorde jag på kvällskvisten. Höll på att köra fast med bilen på gårdsplanen vid stallet, som var oplogad. Undrar hur det gått om man ej haft 4-hjulsdrift?
Stackars Ulli körde av vägen uppe vid valåsen för att par dagar sedan och vi lyckades inte dra upp hennes mastodontbil.
Undrar hur man kan komma på tanken att göra en väg smalare (???) när man till på köpet har branta diken på varje sida och inga käppar som markerar vägen. Nu går det inte att få möte på Valsen-rakan så det är bara att hålla tummarna när man åker där, för att inte tala om när man har släp bakom. Ja, herregud. Tur att jag flyttade!

Red i ridhuset på fredagen. Tyckte Z var ganska matt, ingen jättebjudning, men hon travade på ganska okomplicerat och löddrade rejält i munnen. Hon är väldigt mjuk både i mun och sidor, så det är nog bara att rida farm den där bjudningen. Z är ju som bekant inget direkt ånglok utan snarare åt det flegmatiska hållet. Fast det får jag inte säga för då skäller Anna Björkman på mig, ha ha.

Om en dryg vecka hämtar jag hem Cherry-Berry och får träffa Caspianon igen! Å så är det Scandinavium och shoppinglistan är klar (inga täcken).
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Snacka om vargavinter! Skulle göra ett försök att åka till ridhuset igår men dom hade "stängt av" vägen ner till ridhuset så det gick inte... ;)

Z såg fin ut i fredags tkr jag!

PS. bra att du skottar vägen ifall jag kommer och kör på gräsmattan igen, haha!!

2010-02-21 @ 13:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0