2010

Det är osannolikt vasd tiden går fort! Nytt år och nytt decennium. Ser verkligen fram mot häståret 2010, speciellt som det igår blev bestämt att jag ska flytta till nytt stall! Det kommer bli toppen med nytt STORT ridhus och fina hagar. Redan i mitten av januari bär flyttlasset iväg.
Självklart kommer jag sakna Valåsen, eller i allfall människorna i stallet, men nu har jag stått där så länge, sen 2004(?), och ibland är det bra med ombyte.

Zinnia fortsätter vila och det är tur att jag har Anjou att rida istället, för jag är riktigt rid- och träningsugen. Vargavintern har satt stopp för ridningen några dagar (mer än -20) och dessutom firade jag nyår med kräksjukan - INTE kul!
Trodde därför att det skulla vara en laddad Anjou idag, men Ellinor och Emilia hade bl.a låtit henne springa av sig ordentligt i ridhuset igår, så istället för att rasta av överskottsenergi kunde vi komma till riktigt bra ridning trots vila några dagar.
Hon var ganska uppmärksam redan från början och överlag blir hon mer och mer avspänd. Lite stark i handen de första minutrarna, men efter de sedvanliga avsakningarna blir hon bättre och bättre. Idag var hon dessutom ganska avspänd och mer lyhörd även i galoppen och svarade även bättre fram för skänkeln. Det är en riktigt trevlig häst som verkligen trivs med att jobba!

Kommentarer
Postat av: Kina

Spännande! Inte bara jag som byter miljö! :-)

Vart ska du flytta nånstans?

2010-01-05 @ 09:27:02
URL: http://kina-valasen.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag flyttar till potatis-stallet i Knutsbol!

2010-01-08 @ 18:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0