Galopp - full fart

Min bra vana att ta stallet innan jobbet håller sig. Jag är lite tröttare eftersom jag förlorar nån timmes sömn på detta sätt, men det är skönt att ha allt klart och inte behöva åka ut igen, efter jobbet!

En tripp till andra stallet och rida Anjou blev det istället. Hon var väldigt avspänd redan från början, trots att hon haft en vilodag. Travade fram på fyrkant och voltspåret och bogarna följer med mycket bättre nu. Flyttade lite på henne i skritt och sedan mer travjobb i nersittning på volten. Fungerade redan mycket bättre och hon var fortsatt ganska avspänd och låg inte på så mycket i handen. Men när jag gick över till att försöka galoppera i nersittning på volt, så bar det iväg! Hundra kilo i handen och lång häst och seeega förhållningar!
Fick inte riktigt ordning på den där galoppen igår men efter att ha analyserat lite :-) så tror jag att jag kanske begärde lite för mycket lite för snabbt av henne. Ska försöka med ett litet annat upplägg idag, så får vi ser! Plus på gårdagens ridpass var att hon var väldigt avspänd hela passet.

Ikväll blir det en tur på Zinnia också, premiärtur efter 4v vila! Härligt!
 


Kommentarer
Postat av: Anki

Blir kul att se er idag på träningen, vi kommer lite tidigare =) Synd med tappskon så typiskt...

2010-01-23 @ 06:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0