Här har det hänt en del

Har varit i nya stallet och hälsat på och det kommer bli toppenbra! Vi kollade på hagar, box och jag pratade med mina nya stallkamrater som verkar hur bra som helst & så är det ju ridhuset! Knutsbols nya fräscha STORA ridhus. Underbart!

Jag har lyckats få hela Valåsen stallet att förfrysa, ibland blir man ju rädd för sig själv! Klantfia! Resultatet var att hela stallet förfrös, allt vatten frös, boxdörr & hästar frös. Hyresvärden var rädd att alla kopplingar skulle sprängas när vattnet tinat upp, men med långsam upptining, vi väntade 1 dygn innan vattnet slogs på & värmefläktar & hästar inne lyckades vi ganska omgående få upp temperaturen till ett par plusgrader och sedan steg tempen gradvis.
Min händiga sambo bytte ut någon dålig koppling och skruvade åt endel andra så efter ett dygn var ordningen återställt och vattnet fungerande. Phew!!!

Jag har även passat på att åka på SPA och njuta tillsammans med en kompis. Mycket avslappnade och skönt!

Idag red jag Anjou som vilat 3 dagar pga kylan. Som väntat var det därför lite energi i damen, men jag tyckte hon skötte sig bra! Några skutt hit och dit när hon hör saker eller när någon knackar på ridhusdörren, trodde nästan vi skulle krascha in i en stolpe vid ett tillfälle, men det gick bra. 
Och  på det hela taget tyckte jag ändå hon skötte sig! Väldigt fin i traven nästan direkt och lite överilad i de första galopperna, men efter att ha tagit tag ganska ordentligt i henne, så blev det STOR skillnad och hon blev lätt och fin i handen även i galopp. Nu funkar även fattningarna bättre, inte lika mycket 'spring trav' in i galoppen-> faktiskt tycker jag hon lyssnar lite bättre på skänkeln nu, eller idag iallfall ;-)

Just det, vi hade lite diskusioner vid uppsittningen, då är hon alltid väldigt otålig och vill iväg och när jag inte lät henne göra det, blev det små skutt som protest, men det positiva var att hon inte svarade tillbaks när jag sparkade till ganska ordentligt med skänkeln, det innebär att hon tar korrigering utan att tjura till. Inte helt ovanligt att ston sparkar tillbaks!

Efteråt åkte jag och kollade på Johan-träning och fick lite inspiration. Det var Linn som red Philiac och han såg riktigt fin ut! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0