Nya stallet

I söndags kväll gick flyttlasset till nya stallet. Det är inte klokt vad grejer man samlat på sig! Tog med det mest nödvändiga i första lasset och kommer sedan succesivt att ta med mig resten under januari månad.
Zinnia tog flytten med ro, kollade in läget och drog en repa i hagen. När hon fick komma in i sin nya box nosade hon på grannen i boxen brevid innan hon började äta sin mat. Ingen 'big deal' alltså! Hon har verkligen mognat under det dryga 1½ året jag haft henne!

En omställning för matte blir att de använder spån istället för torv, men det är ju ett ganska värdsligt problem!
Förutom det och att det inte finns obegränsat med förvaringsutrymme (missförstå mig rätt: när man haft häst sedan 14-års ålder så har man samlat på sig endel prylar) så finns det bara en massa positiva saker att säga!
Jättefina hagar, ridhuset(!!!), färre hästar -> smidigare fodringar, färre människor -> färre viljor och förhoppningsvis mindre diskussioner och en vilja att lösa problem istället för att tjaffsa om dem. Ja, jag skulle nog kunna räkna upp ännu mera bra saker med att flytta.

Som jag skrivit tidigare så ser jag verkligen fram mot häståret 2010!

Kommentarer
Postat av: Anki

Åhh vad kul att du står där nu =) Vi kommer säkert ses massor i ridhuset!! Kram

2010-01-11 @ 16:03:50
Postat av: Linda

Det tycker jag med! Saknar din blogg :-(

Hoppas allt är bra med dig och hästarna!

2010-01-12 @ 10:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0