Uppe i ottan

Det är tredje morgonen jag är i stallet denna veckan! Gäsp! I morse ställde jag klockan TIDIGT och hann byta täcken, fodra, släppa ut, mocka och göra mat innan jobbet. En bra vana, för då nu när Zinnia vilar, så innebär att det att jag är klar med stallet innan jobbet och inte behöver åka ut igen.

Piggen stod med linda runt hasen och såg även halt ut när jag släppte in dem igår. Zinnia hade också blodvite i form av en skråma på ena bak men inget alvarligt.
Passade på att få Zinnia vaccinerad igår när Karin Simonsson var i Karlskoga, passar bra att få det gjort nu när hon vilar.

I kväll ska jag rida Anjou igen, det gäller att trimma nu för om 1 ½ vecka ska hon få vara med på träning för Anna Björkman. Spännande!


 

 




Kommentarer
Postat av: Annso

Linda, hjälper dig JÄTTEGÄRNA med Zinnia!!! Vore ju som en dröm, hihi. Din finfina häst som står uppstallad på rätt sida av stan=) Bara att säga till.



Skönt att se att allt gått bra med stallbytet! Ses på lördag=)

2010-01-14 @ 12:53:38
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0